The Changing Role Of The Innovative Teacher
Teacher in TransitionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
The Changing Role Of The Innovative Teacher
Teacher in TransitionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
This paper describes a research about the changing role and competences of teachers and the willingness of the teachers to change. The researchers developed and conducted a survey at Fontys University of Applied Sciences department engineering to find out how teachers teach and how they would want to teach. The conclusion drawn from this research results in five subjects of attention:
1 To investigate new teaching competences
2 To investigate new teaching strategies
3 To develop collaborating professional environments for teachers
4 To develop a formal declaration of how companies can participate effectively in the process of the transition of youngsters to professional practitioners
5 To investigate how the organization should change their culture and structure towards a professional learning environment for students and teachers.
The above mentioned items will be subject of further research in the coming study year. The main goal is to develop a business case or strategic plan on how to implement change in teaching engineering education.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Werktuigbouwkunde |
Afdeling | Fontys Hogeschool Engineering |
Jaar | 2011 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Engels |