Hoe kan de schoolmaatschappelijk werker leerlingen uit groep 8, van basisschool X ondersteunen bij het voorkomen van stress in de periode van de Eindtoets?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Hoe kan de schoolmaatschappelijk werker leerlingen uit groep 8, van basisschool X ondersteunen bij het voorkomen van stress in de periode van de Eindtoets?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het doel van dit onderzoek is om inzicht te verwerven in wat leerlingen uit groep 8, van basisschool X nodig hebben aan ondersteuning van de schoolmaatschappelijk werker om stress te voorkomen in de periode van de eindtoets. Op basis hiervan worden handvatten geformuleerd voor de schoolmaatschappelijk werker, zodat de schoolmaatschappelijk werker kan aansluiten bij de gewenste ondersteuning. Op deze manier kan de schoolmaatschappelijk werker handvatten geven aan leerlingen voor stressvermindering, zodat de stress de eindscore van de eindtoets niet beïnvloed wordt en het welbevinden van de leerlingen optimaal blijft.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Sociale Studies |
Afdeling | Fontys Hogeschool Sociale Studies |
Datum | 2019-06-21 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |