De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Van zelfstandig leren naar zelfregulerend leren

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Van zelfstandig leren naar zelfregulerend leren

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

ln dit onderzoek wordt d.m.v.
theoretisch kennis beschreven wat er
nodig is om de zelfregulerende
houding van de leerlingen te
bevorderen. Na het bestuderen van de
theorie is gebleken dat de
zelfregulerende houding van leerlingen
bevorderd kan worden door een
sterke evaluerende houding. Uit het
theoretisch kader is de volgende
onderzoeksvraag voortgekome n :
In hoeverre worden er door de
leerkrachten van unit 4 op basisschool X
efficiënte, procesgerichte vragen gesteld
om de kinderen voor, tijdens en na een
lesactiviteit te laten evalueren over het
proces dat de kinderen doorgemaakt
hebben?

OrganisatieFontys
OpleidingLeraar basisonderwijs
AfdelingFontys Hogeschool Kind en Educatie
Datum2017-06-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk