De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Differentiatie in havo 4 met een positieve effectgrootte!

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Differentiatie in havo 4 met een positieve effectgrootte!

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Vanuit verschillende kanten klinken er geluiden over de
verschillen in leerbehoeften en cognitieve capaciteiten
binnen een door traditionele scholen als homogeen
benaderde groep havo 4.
In dit praktijkonderzoek is een interventie ontworpen op
basis van convergente differentiatie om meer recht te
doen aan de ondervonden verschillen in leerbehoeften en
cognitieve capaciteiten. Het doen ontstaan van tijdelijke
niveaugroepen en het geven van verlengde instructie zijn
de belangrijkste kenmerken.
Het positieve effect van de interventie is gemeten op
basis van de effectgrootte van leerprestaties,
betrokkenheid van leerlingen tijdens specifieke
lesonderdelen en de bevindingen van leerlingen.

OrganisatieFontys
OpleidingLeraar Scheikunde
AfdelingFontys Lerarenopleiding Tilburg
Jaar2018
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk