Individueel professionaliseren: een eerste stap
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Individueel professionaliseren: een eerste stap
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Veelgehoorde uitspraak is dat verpleegkundigen en verzorgenden nog veel te weinig invloed hebben op het gezondheidszorgbeleid en de wet- en regelgeving. Terwijl ze wel de kerndisciplines vormen in diezelfde zorg. Intussen legt de overheid steeds meer verantwoordelijkheden bij het zorgveld zelf neer. De vraag nu is: hoe spelen we in op deze ontwikkeling? Voor het onderwijs is in deze een belangrijke taak weggelegd door aan de individuele professionalisering van verpleegkundigen te werken, zodat zij hun eigen verantwoordelijkheid voor de zorgverlening durven te nemen. De eerste stap is daartoe gezet.
Organisatie | Fontys |
Lectoraat | Lectoraat Persoonsgerichte praktijkvoering |
Gepubliceerd in | VerplegingNu Vol. 13, Uitgave: 83, Pagina's: 20-21 |
Jaar | 2004 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |