De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Tweet, share, like? De rol van sociaalnetwerksites van sportverenigingen bij de ontwikkeling van clubgevoel van leden

Rechten:

Tweet, share, like? De rol van sociaalnetwerksites van sportverenigingen bij de ontwikkeling van clubgevoel van leden

Rechten:

Samenvatting

Dragen sociaalnetwerksites van sportverenigingen (ClubSNSs) bij aan het clubgevoel van leden? 129 leden van sportverenigingen vulden een vragenlijst in over ClubSNSs en clubgevoel. Daaruit blijkt dat leden ClubSNSs informatief, vermakelijk en interactief vinden en ClubSNSs gebruiken voor het volgen van content over sport, leden en de club. Verder blijken ClubSNSs belangrijk voor het clubgevoel van leden, doordat identificatie met de sportvereniging wordt opgebouwd.

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Economische Hogeschool Tilburg
Gepubliceerd inTijdschrift voor Communicatiewetenschap Uitgeverij Boom, Amsterdam, Vol. 48, Uitgave: 1, Pagina's: 56-77
Datum2020-03-01
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk