De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Onderwijskundige schoolleiders monitoren en motiveren

ingrediënten voor beter presteren in natuurwetenschap- en techniekonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Onderwijskundige schoolleiders monitoren en motiveren

ingrediënten voor beter presteren in natuurwetenschap- en techniekonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De prestaties van Nederlandse basisschoolleerlingen in het domein natuurwetenschap- en techniekonderwijs naar een hoger peil brengen
vraagt een meer opbrengstgerichte benadering. Dat betekent dat leerkrachten hiervoor goed gekwalificeerd moeten zijn.
In dit artikel wordt ingegaan op wat een competente leerkracht inhoudelijk en didactisch moet weten en kunnen en op wat een onderwijskundig schoolleider kan doen om de kwaliteit te bewaken.

OrganisatieFontys Hogescholen
AfdelingFontys PABO Limburg
LectoraatLectoraat Science en techniek in het basisonderwijs
Gepubliceerd inBasisschool mangement Kluwer, Vol. 26, Uitgave: 2, Pagina's: 8-15
Jaar2012
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk