De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Triangulatie: een basis voor de onderzoeksleerlijn in ICT- en mediaonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Triangulatie: een basis voor de onderzoeksleerlijn in ICT- en mediaonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In deze bijdrage aan het NIOC 2013 bespraken we kort het triangulatie raamwerk dat de basis vormt voor de onderzoeksleerlijn van de Informatica en Communicatie academie(ICA) van de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen (HAN). We denken dat de multidisciplinaire onderzoekspraktijk van ICT- en mediaonderwijs vraagt om een benadering die de diversiteit van onderzoek viert en in perspectief plaats. Het gepresenteerde triangulatie raamwerk maakt het mogelijk om de samenhang te zien in een diverse set van onderzoeksmethoden die voor praktijkonderzoek gebruikt worden. Door dit raamwerk als basis voor de onderzoeksleerlijn te gebruiken, verwachten we dat studenten beter door de opleiding heen komen (waarin ze geconfronteerd worden met diverse vormen van onderzoek) en beter leren samenwerken met collega’s die andere vormen van onderzoek hebben aangeleerd.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
Opleiding
InstituutKenniscentrum Technologie en Samenleving
LectoraatModel-based Information Systems
Gepubliceerd in Arnhem, Vol. 2013
Jaar2013
TypeConferentiebijdrage
ISBN978-90-8707-029-8
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk