De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het doel van ons onderzoek is inzicht krijgen in de effecten van het project wat betreft het
leesniveau en de leesmotivatie. Daarnaast is het doel om verbetersuggesties te formuleren voor de
uitvoering van het project.

Onze onderzoeksvraag is:
Op welke manier heeft het Samen Beter Lezen project invloed op de leesmotivatie en het -niveau van
deelnemers, volgens de literatuur, deelnemende leerlingen, opvoeders en leerkrachten en hoe kan
deze invloed positief versterkt worden?

Om deze onderzoeksvraag te beantwoorden, zijn onderstaande deelvragen opgesteld:
1. Wat zijn vanuit de literatuur werkzame factoren in projecten ter verbetering van leesniveau
en –motivatie?
2. Wat is voor de deelnemende leerlingen de invloed van het Samen Beter Lezen project op de
leesmotivatie volgens deelnemende leerlingen, opvoeders en leerkrachten?
3. Wat is voor de deelnemende leerlingen de invloed van het Samen Beter Lezen project op het
leesniveau volgens deelnemende leerlingen, opvoeders en leerkrachten?
4. Welke factoren in het project kunnen volgens opvoeders, kinderen, leerkrachten en
medewerkers van BiblioPlus verbeterd worden?

Toon meer
OrganisatieHAN University of Applied Sciences
OpleidingPedagogiek
AfdelingAcademie Mens en Maatschappij
PartnerBiblioPlus
Datum2022-01-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk