De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Kwaliteitsproject altijd uitstekend bereikbaar

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Kwaliteitsproject altijd uitstekend bereikbaar

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Achtergrond: Binnen de verpleegafdeling Medische Oncologie van het UMC St. Radboud had men geen inzicht in de huidige werkwijze van de telefonische contacten buiten kantoortijden. Momenteel kunnen patiënten en zijn/haar naasten 24 uur per dag met telefonische hulpvragen/problemen con-tact opnemen met de afdeling. Buiten kantoortijden wordt de telefoon bemand door de verpleeg-kundigen werkzaam binnen de verpleegafdeling. Voor het uitvragen van de hulpvragen/ problemen van de patiënt hanteert de verpleegafdeling geen richtlijn/protocol. Volgens het Integraal Kankercen-trum Nederland (IKNL) (z.d.) is naast een opleiding ook een richtlijn zinvol om tot een eenduidig be-leid te komen voor het uitvoeren van een telefonisch contact. Een slechte telefonische triage leidt tot een toename van werkbelasting voor de verpleegkundigen, wanneer een verpleegkundige het ver-trouwen en de vaardigheden mist om telefonische adviezen te kunnen geven (Pygall, z.d.). De ver-pleegafdeling overweegt afhankelijk van de resultaten van dit onderzoek om de negen probleem-analyses ontwikkeld door de werkgroep “Symptoommanagement van V&VN Oncologie” binnen de verpleegafdeling te implementeren.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
AfdelingInstituut Verpleegkundige Studies
Datum2013-01-14
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk