De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie
Helaas. De rechten laten het niet toe om deze publicatie in te zien.Meer informatie

De innovatietienkamp

Rechten: Alle rechten voorbehouden

De innovatietienkamp

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Hoe kunnen managers de kansen op succesvolle innovatie vergroten? Voor het antwoord op die vraag zijn de auteurs te rade gegaan bij een twintigtal Nederlandse ondernemingen en organisaties die bekend zijn door hun herhaalde successen op het terrein van innovatie; ondernemingen die kennelijk een succesvolle innovatieroutine hebben weten op te bouwen. Achter die innovatieroutine ontdekten ze tien disciplines waarin deze bedrijven en organisaties uitblinken. Dat levert het concept op van de innovatietienkamp: tien heel verschillende disciplines of beleidsterreinen waarop ondernemingen hoog moeten scoren om blijvend succesvol te innoveren. Aan managers de taak om ervoor te zorgen dat hun onderneming op alle disciplines hoog scoort, want één slecht resultaat kost het kampioenschap.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
Opleiding
InstituutKenniscentrum Business Development & Co-creation
LectoraatKunst, Cultuur en Economie
Gepubliceerd inHolland Management Review Management Press, Amsterdam, Vol. 2009, Uitgave: 124, Pagina's: 40-46
Jaar2009
TypeArtikel
ISBN978-90-313-8891-2
ISSN0927-4375
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk