Sociale en Communicatieve Vaardigheden voor jongeren van 6-21 jaar met ASS
ScreeningsinstrumentWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Sociale en Communicatieve Vaardigheden voor jongeren van 6-21 jaar met ASS
ScreeningsinstrumentWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit instrument is een afstudeerproduct van studenten Pedagogiek van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen I.s.m. het Lectoraat Levensloopbegeleiding bij Autisme en het Dr. Leo Kannerhuis.
Binnen het trainingscentrum 'de Wissel'van het Dr. Leo Kannerhuis, een gespecialiseerd kinder- en jeugdpsychiatrisch ziekenhuis voor mensen met autisme spectrumstoornissen (ASS), kunnen jongen met ASS een sociale vaardigheidstraining volgen. Om de training goed aan te laten sluiten op de specifieke hulpvraag van de jongere, is het belangrijk om te weten over welke sociale en communicatieve vaardigehden een jongere beschikt. Op verzoek van trainingcentrum 'de Wissel' hebben studenten Pedagogiek een screeningsinstrument ontwikkeld.
Het instrument bestaat uit de volgende materialen (zie link):
- GOEDD SSCV (screeningslijst)
- GOEDD Verantwoording en instructie

Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Instituut | Kenniscentrum HAN SOCIAAL |
Lectoraat | Levensloopbegeleiding bij Autisme |
Datum | 2011-12-12 |
Type | Workingpaper |
Taal | Nederlands |