De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie
Rechten: Alle rechten voorbehouden

"Dus een boom"

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De DDS is nog niet uitontwikkeld en NLD is binnen de DDS nog niet onderzocht. In classificatiesystemen is de non-verbale leerstoornis (nog) niet opgenomen. Omdat NLD nog niet zo lang bekend is, is deze stoornis bij volwassenen veelal niet in hun jeugd onderkend. Door de onwetendheid van de omgeving hebben deze mensen een achterstand in de ontwikkeling opgelopen. Daarnaast heeft beeldende therapie een zwakke inbedding in het speciaal onderwijs waardoor professionalisering en methodiekontwikkeling achter lopen. De doelstelling van dit onderzoek is erachter te komen welke elementen in de scoring van de DDS opvallend zijn bij kinderen met NLD en daarnaast wordt onderzocht wat belangrijk is om NLD in de toekomst in een classificatiesysteem te krijgen, zodat NLD mogelijk gemakkelijker wordt erkend en onderwijs aangepast kan worden op de leerling. De volgende onderzoeksvraag is geformuleerd:
Wat is de meerwaarde van de DDS bij het stellen van de diagnose NLD bij kinderen/jongeren in de leeftijd 10 t/m 20 jaar?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
Opleiding
InstituutInstituut Sociale Studies
Lectoraat
Gepubliceerd in
Datum2012-11-13
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk