De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Uitbeelden of uitspelen? Een onderzoek naar hoe gewerkt kan worden met gestaltmatig projectief spel binnen beeldende therapie, met schoolkinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Uitbeelden of uitspelen? Een onderzoek naar hoe gewerkt kan worden met gestaltmatig projectief spel binnen beeldende therapie, met schoolkinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Dit onderzoeksverslag beschrijft mijn onderzoek naar hoe gewerkt kan worden met gestaltmatig projectief spel binnen beeldende therapie, met schoolkinderen (6-12). De keuze voor het onderzoek thema ontstond doordat ik als stagiaire in aanraking kwam met spel. Schoolkinderen met wie ik werkte in de beeldende therapie gingen spelen. Ik wist niet altijd hoe ik met dit spel therapeutisch om kon gaan. Via mijn begeleider kwam ik in aanraking met de gestaltmethode. Ik raakte geïnspireerd in de mogelijkheden die de gestaltmethode bood om met spel, en hierbinnen met projectief spel om te gaan. Deze ingrediënten leidden uiteindelijk tot de formulering van mijn onderzoeksvraag.
Ik verwacht dat dit onderzoek mijn vakgenoten en mijzelf een verantwoording biedt van waaruit met gestaltmatig projectief spel gewerkt kan worden binnen ons vakgebied, en handvatten hoe met dit
spel te werken.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
InstituutInstituut Sociale Studies
Gepubliceerd in
Datum2011-06-20
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk