De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

"Je gaat het pas doorhebben als je het ziet". Gebruik van videofeedback in de les bewegingsonderwijs.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

"Je gaat het pas doorhebben als je het ziet". Gebruik van videofeedback in de les bewegingsonderwijs.

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit onderzoek is getracht aan te tonen dat videofeedback in combinatie met verbale feedback een groter effect heeft op het verbeteren van de (tip)hurksalto op schuinvlak dan alleen verbale feedback. Dit is gedaan bij sportklasleerlingen op het Hendrik Pierson College in Zetten, Nederland. Daarnaast wilden de onderzoekers graag weten of er een verschil in niveaustijging aanwezig was tussen jongens en meisjes, en of leerlingen die thuis een trampoline hebben een hoger eindniveau hebben dan leerlingen zonder trampoline thuis.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
InstituutInstituut Sport en Bewegingstudies
Gepubliceerd in
Datum2010-01-22
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk