"Je gaat het pas doorhebben als je het ziet". Gebruik van videofeedback in de les bewegingsonderwijs.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
"Je gaat het pas doorhebben als je het ziet". Gebruik van videofeedback in de les bewegingsonderwijs.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek is getracht aan te tonen dat videofeedback in combinatie met verbale feedback een groter effect heeft op het verbeteren van de (tip)hurksalto op schuinvlak dan alleen verbale feedback. Dit is gedaan bij sportklasleerlingen op het Hendrik Pierson College in Zetten, Nederland. Daarnaast wilden de onderzoekers graag weten of er een verschil in niveaustijging aanwezig was tussen jongens en meisjes, en of leerlingen die thuis een trampoline hebben een hoger eindniveau hebben dan leerlingen zonder trampoline thuis.

Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Instituut | Instituut Sport en Bewegingstudies |
Datum | 2010-01-22 |
Type | Bachelorscriptie |
Taal | Nederlands |