De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe past het? Een kwalitatieve analyse van narratieven van jongeren met een ondersteuningsbehoefte op het gebied van passend onderwijs en passende arbeid.

What is appropriate? A qualitative analysis of the narratives of adolescents with special needs in education and in finding employment

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Hoe past het? Een kwalitatieve analyse van narratieven van jongeren met een ondersteuningsbehoefte op het gebied van passend onderwijs en passende arbeid.

What is appropriate? A qualitative analysis of the narratives of adolescents with special needs in education and in finding employment

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In zorg, welzijn en onderwijs hebben zich in de afgelopen jaren transities voorgedaan die van invloed zijn op jongeren die ondersteuning behoeven bij het succesvol doorlopen van hun schoolloopbaan en/of het vinden van passende arbeid. Waar deze jongeren eerst op speciale scholen en in beschermde werkomgevingen te vinden waren, worden zij nu geacht regulier onderwijs te volgen en de reguliere arbeidsmarkt te betreden. Hoe ervaren deze jongeren zelf de ondersteuning die ze ontvangen en wat verwachten zij van hun toekomst?



OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
AfdelingKenniscentrum HAN SOCIAAL
Gepubliceerd inJournal of Social Intervention: Theory and Practice Utrecht University of Applied Sciences, Faculty of Society and Law, in cooperation with Utrecht University Library Open Access Journals, Utrecht, Vol. 27, Uitgave: 1, Pagina's: 4-23
Datum2018-02-19
TypeArtikel
ISSN1876-8830
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk