De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Zichtbaar (on)tevreden

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Zichtbaar (on)tevreden

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In veel scholen zijn maar enkele leraren (pro-)actief betrokken bij het ontwikkelen en opstellen van het ictbeleid en de realisering daarvan. De rest van het team weet ‘van horen zeggen’ dat er digitale leermaterialen zijn aangeschaft en hoe ermee gewerkt kan worden, maar gebruikt ze niet of sporadisch. Een gemiddelde school ontwikkelt zo naast haar ict-beleid een permanent aanwezige blinde vlek voor wat zij aan gezamenlijk potentieel in huis heeft. Een antwoord op de vraag of er wel voldoende goede digitale leermaterialen zijn, is dan lastig te beantwoorden. Misschien zijn ze er wel, maar liggen ze in een dode hoek van het schoolgebouw geduldig op zinvol gebruik te wachten! De feitelijke beschikbaarheid van digitale leermaterialen is dan in orde, maar de ervaren bruikbaarheid is onder de maat.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
InstituutKenniscentrum Kwaliteit van Leren
LectoraatOntwerpen van Innovatieve Leerarrangementen
Gepubliceerd inHier heb ik niets aan!: Essays over bruikbaar digitaal leermateriaal Kennisnet, Zoetermeer, Pagina's: 108-112
Jaar2009
TypeBoekdeel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk