De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie
Helaas. De rechten laten het niet toe om deze publicatie in te zien.Meer informatie

Innovatie van leren in organisaties

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Innovatie van leren in organisaties

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Bespreking van drie belangrijke ontwikkelingen rond het denken over de praktijk van leren in organisaties en wordt er ingegaan op de vraag 'hoe leerprocessen daarin kunnen worden versterkt'. Krachtig leren in organisaties vraagt om uitbreiding van ons begrip over leren en het toepassen van deze inzichten in de praktijk. Leren wordt naast het stapelen van kennis steeds meer als een proces van individuele en collectieve bewustwording gezien en geïntegreerd in het dagelijkse (werk)leven. Het door Eliot beschreven proces van vernauwing (zie citaat) wordt daarmee teruggedraaid. Zo ontstaan ook vernieuwende leerconcepten die gericht zijn op het verhogen van individueel en collectief leren.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
Opleiding
InstituutKenniscentrum Kwaliteit van Leren
LectoraatInnovatie van Leren in Organisaties
Gepubliceerd inLeren in organisaties Performa, Rotterdam, Vol. 10, Uitgave: 6/7, Pagina's: 14-17
Jaar2010
TypeArtikel
ISSN1875-4953
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk