Videofeedback en tactische vaardigheden in de les Sport- en Bewegingsonderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Videofeedback en tactische vaardigheden in de les Sport- en Bewegingsonderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Feedback kan door leerlingen soms maar moeilijk begrepen worden wat kan leiden tot een verminderd leerrendement van vaardigheden. Onderzoek naar motorische vaardigheden toont aan dat de vernieuwing videofeedback juist kan zorgen voor een vergroting van het leerrendement. Aangezien cognitief leren ook belangrijk wordt gevonden in de eindtermen LO-1, is het de vraag of videofeedback hier mogelijk ook een meerwaarde heeft. Het doel van het onderzoek is de meerwaarde van videofeedback op het leerrendement van tactische vaardigheden aan te tonen.