De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Videofeedback en tactische vaardigheden in de les Sport- en Bewegingsonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Videofeedback en tactische vaardigheden in de les Sport- en Bewegingsonderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Feedback kan door leerlingen soms maar moeilijk begrepen worden wat kan leiden tot een verminderd leerrendement van vaardigheden. Onderzoek naar motorische vaardigheden toont aan dat de vernieuwing videofeedback juist kan zorgen voor een vergroting van het leerrendement. Aangezien cognitief leren ook belangrijk wordt gevonden in de eindtermen LO-1, is het de vraag of videofeedback hier mogelijk ook een meerwaarde heeft. Het doel van het onderzoek is de meerwaarde van videofeedback op het leerrendement van tactische vaardigheden aan te tonen.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
Opleiding
Instituut
Lectoraat
Gepubliceerd in
Datum2012-01-18
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk