‘Feel at home in your own body’
Onderzoek naar een module-ontwikkeling aan de hand van Veronica Sherborne en stoeivormen voor kinderen met gedragsproblemen tussen 4 en 12 jaar.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
‘Feel at home in your own body’
Onderzoek naar een module-ontwikkeling aan de hand van Veronica Sherborne en stoeivormen voor kinderen met gedragsproblemen tussen 4 en 12 jaar.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In de praktijk is behoefte aan een vast format over de een behandeling van kinderen van 4 tot 12 jaar met gedragsproblemen. In overleg met de opdrachtgever is naar voren gekomen dat een format aan de hand de bewegingspedagogiek van Sherborne en stoeivormen passend is binnen Geestelijke Gezondheidszorg West Noord Brabant. Het doel van dit onderzoek is om op zoek te gaan naar een module voor kinderen van 4 tot 12 jaar met gedragsproblemen aan de hand van de bewegingspedagogiek van Sherborne in combinatie met stoeivormen. Er is in dit onderzoek sprake van een ontwikkelingsonderzoek, met een kwalitatieve onderzoeksbenadering. Door middel van literatuurstudie en interviews wordt op zoek gegaan naar informatie om deelvragen te kunnen beantwoorden. In de deelvragen komt naar voren dat er meerdere overeenkomsten zijn tussen de bewegingspedagogiek van Sherborne en stoeivormen te vinden. Op basis van onder andere deze overeenkomsten kunnen werkzame elementen die thuis horen in een module worden beschreven. In dit onderzoek is een module toegevoegd, die op basis van literatuur en interviews efficiënt lijkt te zijn. Om dit met zekerheid vast te kunnen stellen, zou de module uitgevoerd moeten worden en zouden metingen gedaan moeten worden. Daarnaast zou de module completer zijn wanneer het systeem ook betrokken zou zijn in de module.
Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Opleiding | Vaktherapie |
Afdeling | Academie Gezondheid en Vitaliteit |
Partner | GGZ West Noord Brabant |
Datum | 2016-05-27 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |