Onderzoeksrapport CVJO Arnhem
‘Onderzoek naar de positionering van CVJO Arnhem’Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Onderzoeksrapport CVJO Arnhem
‘Onderzoek naar de positionering van CVJO Arnhem’Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De aanleiding van het onderzoek is dat CVJO Arnhem graag meer ondernemers naar het centrum wil trekken. Het probleem is dat CVJO Arnhem momenteel geen strategie/communicatiebeleid heeft om zich intern en extern in de markt te zetten. CVJO Arnhem is op zoek naar een strategisch plan met een heldere positionering om zich in de markt te zetten en nieuwe ondernemers naar het centrum te trekken. Hierbij wil de opdrachtgever graag kijken naar manier(en) waarop ze de huidige ondernemers kunnen inzetten om nieuwe ondernemers aan te trekken. Het doel van CVJO Arnhem is om binnen het jaar 2016 acht nieuwe ondernemers naar het centrum te trekken. Het onderzoek en advies moeten meer inzicht geven in manieren waarop communicatie een rol kan spelen in het behalen van dit doel. In dit onderzoek is gekeken hoe CVJO Arnhem zich in de markt kan positioneren. Deze vraag is door middel van deskresearch, interviews en een enquête beantwoord. Er is onderzoek gedaan naar de merkidentiteit, de doelgroep en de concurrenten om tot een scherpe positionering te kunnen komen. Om de merkidentiteit in kaart te brengen is de GAP-analyse uitgevoerd.
Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Academie Business & Communicatie |
Partner | CVJO Arnhem |
Datum | 2016-04-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |