De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Videofeedback frequentie : Bij welke frequentie van videofeedback kan een student zijn of haar motorische vaardigheid verbeteren?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Videofeedback frequentie : Bij welke frequentie van videofeedback kan een student zijn of haar motorische vaardigheid verbeteren?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In de sport en ook steeds meer bij de LO lessen is gespecialiseerde software steeds meer in een opmars(Borghouts,2005). Het gebruik van beeldmateriaal in LO-lessen is dus niet nieuw en het maken van beeldmateriaal en het bewerken en toepassen ervan wordt steeds gebruiksvriendelijker(Massink,2010). Hoewel vele scholen tegenwoordig videoapparatuur hebben worden deze middelen weinig ingezet in een LO les(Borghouts et al, 2010). Uit onderzoek van de laatste jaren blijkt dat videofeedback met verbale instructie de bewegingsuitvoering in de gymles kan verbeteren(Borghouts et al, 2010). Vanuit de literatuur is dus bekend dat videofeedback een positief effect heeft op het motorisch verbeteren van de beweging, echter was er nog geen informatie te vinden over bij welke frequentie videofeedback het meeste motorische leerresultaat boekt.

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
OpleidingLeraar Lichamelijke Opvoeding (ALO)
AfdelingAcademie Sport en Bewegen
Datum2011-01-12
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk