De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Integratie van creatieve therapie beeldend binnen de sociale vaardigheidstraining

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Integratie van creatieve therapie beeldend binnen de sociale vaardigheidstraining

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het pilot-project SOVA-training is tot stand gekomen vanuit de hulpvraag van de mentoren en zorgcoördinator van het Mundium College. Deze school verzorgt onderwijs aan “nieuwkomers”, gevluchte jongeren met of zonder ouders/familie, in de leeftijd van 12 tot 18 jaar, die in Nederland asiel aanvragen of EU ingezetenen die met ouders naar Nederland komen om te werken.
De taak van de school is om deze leerlingen de Nederlandse taal te leren om daarna door te kunnen stromen naar het regulier onderwijs. Om de taal zo snel mogelijk onder de knie te krijgen is het van belang dat de leerlingen zich sociaal en emotioneel goed voelen.
Als docent beeldend op deze school ben ik gevraagd om samen met de omgangskunde docent de SOVA- training op te zetten.
Dit is de aanleiding geweest voor mijn kwalitatief onderzoek naar de wijze waarop de aspecten van creatieve therapie beeldend geïntegreerd kunnen worden binnen de SOVA- training. Door de literatuur, die betrekking heeft op deze vraag en doelgroep, te inventariseren en mijn participerende observaties tijdens de SOVA-training daaraan te koppelen heb ik mijn deelvragen kunnen beantwoorden.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
OpleidingVaktherapie
AfdelingAcademie Gezondheid en Vitaliteit
Datum2011-06-06
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk