De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Videofeedback : Observationeel leren in het bewegingsonderwijs, de invloed van leeftijd op videofeedback

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Videofeedback : Observationeel leren in het bewegingsonderwijs, de invloed van leeftijd op videofeedback

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Videofeedback kent een stijgend gebruik door onder andere de vooruitgang in technologie die het nodige materiaal makkelijker beschikbaar maakt. Visuele hulpmiddelen worden veelvuldig toegepast in de sport en ook in het bewegingsonderwijs wordt er
meer en meer over gesproken. Gezien de toename van het gebruik van
videofeedback is het van belang om over voldoende kennis van de effecten van videofeedback te beschikken. De meeste studies naar
de effecten van videofeedback spelen zich af binnen de sport.
Hierin wordt geconcludeerd dat het gebruik van videofeedback met
verbale instructie het grootste leerrendement oplevert. Slechts
enkele studies bestudeerden het leerrendement van videofeedback bij leerlingen in het bewegingsonderwijs (Janelle et al.,1997;
Menickelli et al., 2000). Hierbij is het opvallend dat er
weinig bekend is over het effect van videofeedback binnen de verschillende leeftijdsfase.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
OpleidingLeraar Lichamelijke Opvoeding (ALO)
AfdelingAcademie Sport en Bewegen
Datum2011-05-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk