De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Dimensies van gepersonaliseerd leren

De eerste bouwsteen voor het organiseren van gepersonaliseerd leren

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Dimensies van gepersonaliseerd leren

De eerste bouwsteen voor het organiseren van gepersonaliseerd leren

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In deze publicatie wordt het begrip “personaliseren van leren” en de invulling hiervan nader beschreven.
Personaliseren van leren kan op uiteenlopende manieren vorm krijgen op school. Hieraan liggen
dimensies ten grondslag. De keuze ten aanzien van een dimensie bepaalt hoe- en de mate waarin
personaliseren van leren er op school uit kan zien.
Deze publicatie maakt onderdeel uit van een reeks aan publicaties die voortkomen uit het RAAK project
iXpeditie Maatwerk. Het doel van het project is het ontwikkelen en onderzoeken van een spelsimulatie
waarmee schoolteams in kaart kunnen brengen waar zij op dit moment staan als het gaat om het
vormgeven van personaliseren van leren met ict en wat hun ambities hierin zijn. Door het spelen van
de spelsimulatie ervaren schoolteams de samenhang tussen het personaliseren van leersituaties en
daarvoor benodigde condities in de schoolorganisatie. Deze publicatie vormt één van de pijlers waarop
de spelsimulatie zal worden vormgegeven. Het betreft de eerste bouwsteen voor het organiseren van
het personaliseren van leren met ict waarbij specifiek wordt ingegaan op de dimensiebeschrijvingen die
hieraan ten grondslag liggen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
AfdelingKenniscentrum Kwaliteit van Leren
LectoraatLeren met ICT
Datum2016-10-03
TypeAndersoortig materiaal
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk