De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Onderzoek naar het verschil tussen Klinisch Redeneren van beginnende en ervaren logopedisten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Onderzoek naar het verschil tussen Klinisch Redeneren van beginnende en ervaren logopedisten

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In het kader van de afstudeeropdracht van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen in 2003 hebben wij onderzoek gedaan naar het verschil in klinisch redeneren bij ervaren en beginnende logopedisten in het ziekenhuis en de vrij gevestigde praktijk.
In het eerste gedeelte van de literatuurverkenning hebben wij een uitgebreide beschrijving van klinisch redeneren samengesteld. Onze definitie die wij tijdens het onderzoek gehanteerd hebben luidt: klinisch redeneren is het proces vanaf het moment dat een cliënt binnenkomt tot aan het laatste contactmoment met de cliënt. Alle besluiten die genomen worden en het waarom is het proces van klinisch redeneren.
Vervolgens leggen wij verschillende vormen van klinisch redeneren uit waarvan wij tijdens het uitvoeren van ons onderzoek gebruik hebben gemaakt.
In het tweede gedeelte van de literatuurverkenning geven wij een overzicht van vergelijkbare onderzoeken die wij tijdens het uitvoeren van ons onderzoek hebben gebruikt als voorbeelden voor ontwerp, uitvoering en analyse.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
OpleidingLogopedie
AfdelingAcademie Paramedische Studies
Datum2005-12-26
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk