De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verhalen maken met een kind: een ontwikkelingsonderzoek naar theoretische onderbouwing van een dramatherapeutische verhalen-methode

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Verhalen maken met een kind: een ontwikkelingsonderzoek naar theoretische onderbouwing van een dramatherapeutische verhalen-methode

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De kracht van verhalen wordt al vele eeuwen onderkend. Ook in therapie worden verhalen sinds lange tijd gebruikt om de cliënten verder te helpen.
Zo ook dramatherapeute Nadine Carter-Deekens in haar praktijk ‘Infero’. Zij gebruikt al vele jaren verhalen als therapeutisch middel in haar werk met kinderen. Zij heeft een methode ontwikkeld, waarin het kind zijn problemen en gevoelens kan leggen in een zelf verzonnen verhaal. Deze methode kent meerdere varianten, waardoor de therapeut kan kiezen welke variant het beste past bij de probleemgeschiedenis en doelstelling van de cliënt.
In het onderzoeksrapport dat u nu leest ben ik op zoek gegaan naar de theoretische onderbouwing van deze methode. Mijn vraagstelling luidt:

Wat is de theoretische onderbouwing van de dramatherapiemethode ‘werken met verhalen’ van N. Carter-Deekens?

OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
OpleidingVaktherapie
AfdelingAcademie Gezondheid en Vitaliteit
Datum2011-09-16
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk