De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Klanttevredenheidsonderzoek opdrachtgevers Teamplayers

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Klanttevredenheidsonderzoek opdrachtgevers Teamplayers

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Klanttevredenheid is een kritische succesfactor voor het bepalen van het succes van een product dat of dienst die door een organisatie geleverd wordt (Kessel, 2003). Binnen het project Teamplayers gaat het om de samenwerking van studenten van de Academie voor Sportstudies van de Haagse Hogeschool, de opleiding Sport en Bewegen van ROC Mondriaan, docentbegeleiders en opdrachtgevers, die werken aan een opdracht binnen de beroepspraktijk. Het onderzoek toetst of de opdrachtgevers tevreden zijn over het project Teamplayers.

Doel
Het doel is om de tevredenheid van de opdrachtgevers over het project en de opbrengst van het project Teamplayers te inventariseren. Daarbij wordt de vraag gesteld: Zijn de beoogde resultaten voor het project Teamplayers behaald. Uiteindelijk is het doel om een klanttevredenheid enquête te ontwikkelen.

Methode
Het kwalitatief survey-onderzoek is uitgevoerd onder 5 van de 11 opdrachtgevers Teamplayers jaargang 2012 / 2013. Het face to face interview was een gestructureerde vorm met vooraf vastgestelde vragen. Bij de afgenomen interviews zijn de responsen geïnterpreteerd, daarvan is afwogen wat de impact is en daaruit zijn de conclusies getrokken, waarmee de vragenlijst samengesteld / verfijnd kan worden.

Resultaten
De studenten van Teamplayers worden als een meerwaarde gezien voor de organisaties van de opdrachtgevers. De doelen die gesteld zijn door de opdrachtgevers voor Teamplayers zijn behaald of gaan behaald worden dit jaar. De opdrachtgevers willen bereiken bij studenten dat ze zich aanpassen aan het werkklimaat. Bij dat proces zien de opdrachtgevers sommige studenten groeien in het leerproces maar ook dat studenten blijven steken op hetzelfde niveau. Bij de samenwerking tussen de docentbegeleider en de opdrachtgevers vindt men het belangrijk dat aandacht wordt besteed aan de verdeling van de rollen. De opdrachtgevers vinden het ook belangrijk dat de vragenlijst onderwerpen bevat over de studenten.

Conclusie
Geconcludeerd kan worden dat het oordeel van de opdrachtgevers over het project Teamplayers positief is. Naar de toekomst wil ik aanbevelen de mening van de opdrachtgevers individueel (en eventueel face to face) te blijven peilen. Je merkt tijdens het onderzoek dat de opdrachtgevers goede ideeën / opmerkingen hebben om het plan te verbeteren.

Aan de hand van de informatie uit dit onderzoek wil ik een kwantitatief klanttevredenheid enquête ontwikkelen, zodat jaarlijks onder behoud van kwantitatieve gegevens de ontwikkeling kan worden gevolgd & vergeleken (in de tijd en tussen projecten onderling).

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingSport Opleiding tot Leraar Lichamelijke Opvoeding
AfdelingAcademie voor Gezondheid
PartnerProject Teamplayers
Jaar2013
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk