Co-design with kids – kwaliteit van de ontwerpen van kinderen versus professionals
Kwaliteit van de ontwerpen van kinderen en professionals voor de Gymzaal van de Toekomst - ontwerpronde IIWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Co-design with kids – kwaliteit van de ontwerpen van kinderen versus professionals
Kwaliteit van de ontwerpen van kinderen en professionals voor de Gymzaal van de Toekomst - ontwerpronde IIWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het hier beschreven onderzoek is een vervolg op het onderzoek dat beschreven is in het artikel Creativity in co-Design for Physical Education: Comparing Contributions of Children and Professionals (Mast et al., 2018a). Dat artikel beschrijft een kwalitatieve beoordeling door een industrieel product ontwerper van de kwaliteit van ontwerpen voor het bewegingsonderwijs gemaakt door zes groepen kinderen en door drie groepen professionals. Het hier beschreven onderzoek is tevens een vervolg op het rapport Co-creatie met kinderen: Kwaliteit van de ontwerpen voor kinderen voor gymmen en buitenspelen – ontwerpronde I (De Vries et al., 2018) waarin een jury van zeven tot acht professionals de kwaliteit van tussenproducten en eindontwerpen van kinderen voor gymmen en buitenspelen heeft beoordeeld op originaliteit, variatie, uitwerking en relevantie.

Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Afdeling | Faculteit Gezondheid, Voeding & Sport |
Lectoraat | Lectoraat Gezonde Leefstijl in een stimulerende omgeving |
Datum | 2018-12-01 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |