De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Building a sustainable brand

Ontwerpgericht onderzoek voor het bouwen van een duurzame merkrelatie met verschillende doelgroepen van NL Innovators

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Building a sustainable brand

Ontwerpgericht onderzoek voor het bouwen van een duurzame merkrelatie met verschillende doelgroepen van NL Innovators

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

NL Innovators is een dynamische organisatie met een groot netwerk en landelijke
bekendheid. De dienst van NL Innovators is het versnellen van innovatieontwikkeling. De
medewerkers bestaan voor 75% uit studenten die een half jaar stage lopen waardoor er
veel wisselingen van medewerkers zijn. Verwacht wordt dat NL Innovators in februari 2014
tenminste één nieuwe vestiging opent.
Het doel van dit onderzoek is het ontwerpen van een brandstrategie voor een duurzame
merkrelatie tussen NL Innovators en haar doelgroepen.
Onderzoeksontwerp
Om tot een brandstrategie te komen zullen verschillende methoden en technieken
worden gebruikt. Gestart wordt met een analyse van de huidige merkidentiteit. Daarna zal
een alternatieve merkidentiteit worden ontworpen. Vervolgens zullen er keuzes gemaakt
worden om het merk te positioneren. Tot slot worden de stappen voor het creëren van
een effectieve merkbeleving uitgewerkt.
Daarbij zijn stakeholders geïnterviewd om inzicht te krijgen in de huidige- en gewenste
identiteit en om de mening te peilen over het merk en de ontworpen onderdelen van de
brandstrategie. Dit onderzoek valt in de ontwerpfase van de interventiecyclus en heeft
daarnaast een kwalitatief karakter.
Relevantie
Resultaten van dit onderzoek zijn relevant voor NL Innovators omdat het met de
onderzoeksresultaten aan een duurzame merkrelatie met doelgroepen kan werken.
Daarnaast kunnen de onderzoeksresultaten relevant zijn voor startende organisaties om
een identiteit te creëren en daarmee te starten om een duurzaam merk te bouwen.
Probleemstelling
Dit onderzoek tracht antwoord te kunnen geven op de probleemstelling van dit
onderzoek: “Waarmee kan NL Innovators een duurzame merkrelatie met haar doelgroepen
opbouwen, versterken en onderhouden?”.

Toon meer
OrganisatieHanzehogeschool Groningen
OpleidingCommunicatiesystemen
AfdelingInstituut voor Communicatie & Media (tot 20 oktober 2017)
Instituut voor Communicatie, Media & IT [vanaf 20 oktober 2017 - ...]
Jaar2014
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk