De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een onderzoek naar de gewenste merkidentiteit van project E-bike+

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Een onderzoek naar de gewenste merkidentiteit van project E-bike+

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Mobiliteit verandert snel. Technologische ontwikkelingen maken innovatieve oplossingen mogelijk op het gebied
van mobiliteit. Ook verschuiven mobiliteitsbehoeften vaker van bezit naar gebruik. Door deze verschuiving in
mobiliteitsbehoeften wordt er vaker gezocht naar alternatieve vervoersmiddelen.
Project E-bike+ is een grootschalig project opgezet door de provincie Groningen, Institute for Science & Industry,
Energy Expo en het lectoraat Smart Mobility. Het lectoraat Smart Mobility is ontstaan vanuit de sterke behoefte
naar beter personenvervoer. De kwaliteit van personenvervoer kan worden verbeterd door onderzoek te doen naar
innovatieve ideeën en technologieën die kunnen resulteren in intelligente vervoerssystemen. Hierbij moet gekeken
worden naar de kwaliteit, efficiëntie, duurzaamheid en veiligheid van personenvervoer. Ook moeten de innovatieve
ideeën aansluiten op de (toekomstige) mobiliteitsbehoeften van de samenleving. Van hieruit is project E-bike+ ontstaan.
Project E-bike+ speelt in op actuele mobiliteitsveranderingen door innovatieve oplossingen te bedenken omtrent de
elektrische fiets. De innovatieve oplossingen dragen bij aan de gebruiksvriendelijkheid van de fiets en zal daarmee
ook het fietsgebruik verhogen. Het ultieme doel van project E-bike+ is om schoner vervoer te creëren waarbij
vervoersmodaliteiten beter op elkaar aansluiten en verkeersdrukte verminderd. Een positief gevolg is dat fietsen
bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Verwacht wordt dat het project gerealiseerd gaat worden vanaf september
2015 met een doorlooptijd van tenminste drie jaar. Project E-bike+ kan worden beschouwd als een grootschalig
project waarbij vele stakeholders betrokken zijn met verschillende belangen en behoeften. Om een relatie op te
bouwen met de stakeholders is het van groot belang dat de ontwikkelingen rondom het project op een juiste manier
naar de stakeholders worden gecommuniceerd. Het is belangrijk dat stakeholders op de hoogte gehouden worden
over welke projecten er uitgevoerd zijn, op dit moment uitgevoerd worden en welke innovatieve oplossingen er in de
komende drie jaar uitgevoerd zullen worden.
Het probleem waar het project nu tegenaan loopt is dat er naast de werknaam E-bike+, nog geen merkidentiteit
vastgelegd is waarmee het project succesvol naar de stakeholders toe uitgedragen kan worden. Hierdoor is de
noodzaak ontstaan om als eerste stap duidelijk inzicht te creëren in de gewenste merkidentiteit van project E-bike+.
Dit zal de basis vormen voor de communicatie naar de stakeholders.
De overkoepelende vraag is hier:
“Wat is de gewenste identiteit van project E-bike+ om naar buiten toe te treden als merk?”

Toon meer
OrganisatieHanzehogeschool Groningen
OpleidingCommunicatiesystemen
AfdelingInstituut voor Communicatie & Media (tot 20 oktober 2017)
Jaar2015
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk