De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

“it’s not about ideas, it’s about making ideas happen.”

Rechten: Alle rechten voorbehouden

“it’s not about ideas, it’s about making ideas happen.”

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

1001 ideeën is een nieuwe bedrijfstak van het full service reclame-, marketing- en
communicatiebureau Thabasco. 1001 ideeën is een dienstverlenend concept waarbij bedrijven hun
idee bij Thabasco kunnen neerleggen met de vraag: "Kun je helpen om dit idee uiteen te zetten?" Elk
bedrijf kan met een willekeurig idee terecht bij 1001 ideeën. Aan de hand van verschillende analyses
gaat 1001 ideeën vervolgens kijken wat de beste manier is om van het idee werkelijkheid te maken.
De doelgroep van Thabasco 1001 ideeën bestaat uit bedrijven in Groningen, Friesland of Drenthe
met maximaal 150 man personeel.
1001 ideeën kan nog niet naar buiten treden als merk. Dit probleem wordt veroorzaakt doordat er
nog maar weinig zaken zijn vastgelegd voor 1001 ideeën. De nieuwe dienst wordt momenteel
namelijk nog uitgedacht en ontwikkeld door Thabasco. Het is van belang voor Thabasco dat eerst
vastgelegd wordt wat de merkidentiteit van 1001 ideeën is. In dit onderzoek staat de volgende vraag
dan ook centraal: Welke merkidentiteit kan 1001 ideeën het beste aannemen om naar buiten te
kunnen treden als merk?
Op basis van deze vraagstelling is de volgende doelstelling geformuleerd:
Het doel is om aanbevelingen aan Thabasco te doen over de merkidentiteit die 1001 ideeën het
beste kan aannemen om naar buiten te kunnen treden als merk
door
een (op basis van vooronderzoek en theorieën over de Merkidentiteit, de Merk-Wijzer en de
Corporate-identitymix geformuleerde) voorlopige merkidentiteit op te stellen, deze voor te leggen
aan de doelgroep, opdrachtgever en branding deskundige en deze meningen met elkaar te
vergelijken.

Toon meer
OrganisatieHanzehogeschool Groningen
OpleidingCommunicatiesystemen
AfdelingInstituut voor Communicatie & Media (tot 20 oktober 2017)
Jaar2014
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk