Visuele stijlen binnen video games voor kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Visuele stijlen binnen video games voor kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het project Geopark de Hondsrug wordt uitgevoerd door een projectbureau, opgericht door Recreatieschap Drenthe. Het doel van dit project is om meer bezoekers te trekken naar de Hondsrug. Het projectbureau zou graag zien dat er meer jongeren, kinderen van tien tot veertien jaar, geïnteresseerd raken in de geschiedenis van de Hondsrug. Dit vermoeden zij te bereiken door het inzetten van een (educatieve) serious game. Ter ondersteuning van het ontwerp van deze serious game, is er onderzoek verricht.
Omwille van de impact op (potentiële) spelers door de visuele aspecten binnen games, is er gekozen om onderzoek te doen naar de meest geschikte visuele stijl voor de educatieve game van Geopark de Hondsrug. Er wordt gekeken naar de meest geschikte stijl, toepasbaar op het desbetreffende spelconcept, voor deze doelgroep.
De doelstelling voor dit onderzoek luidt als volgt: (a) Het doen van aanbevelingen aan het projectbureau van Geopark de Hondsrug met betrekking tot het bepalen van de beste visuele stijl, die de doelgroep van kinderen van tien tot veertien jaar het meest aanspreekt, die ingezet kan worden bij het ontwikkelen van een educatieve game voor Geopark de Hondsrug (b) door het construeren van drie stukken concept art, aan de hand van het vooronderzoek en theorie over visuele stijlen (binnen video games), concept art en user testing, en deze voor te leggen aan de doelgroep en opdrachtgever om te kunnen bepalen welke visuele stijl het meest geschikt is voor deze educatieve game.
Organisatie | Hanzehogeschool Groningen |
Opleiding | Communicatiesystemen |
Afdeling | Instituut voor Communicatie & Media [tot 20 oktober 2017] |
Instituut voor Communicatie, Media & IT [vanaf 20 oktober 2017 - ...] | |
Jaar | 2014 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |