Online content strategy for place branding
Attracting talent to South and East Groningen by offering internship opportunities and by branding the regionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Online content strategy for place branding
Attracting talent to South and East Groningen by offering internship opportunities and by branding the regionWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
The report’s goal is to clarify the research process which was utilized in order to come up with the advice for the client, the professional network ‘De Compagnons van Zuid en Oost Groningen’ (English: The Companions of South and East Groningen, referred to as ‘De Compagnons’).
The advice entails the content strategy for the online place branding of the region South and East Groningen (referred to as SEG) as it has emerged from the research. Place branding, in this case, aims at improving the image of the region while increasing visibility and attractiveness among excellent students.
The project, part of the honours graduation programme International Business Talent (IBT), is divided into a research phase and a four-month implementation phase. In the research phase, an advice is formulated and in the implementation phase, the advice is applied.
Organisatie | Hanzehogeschool Groningen |
Opleiding | International Communication |
Afdeling | Instituut voor Communicatie, Media & IT [vanaf 20 oktober 2017 - ...] |
Jaar | 2017 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |