De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Carrièrebeurs, een vorm van arbeidsmarktoriëntatie

‘Een onderzoek rondom de positionering van carrièrebeurzen en het geven van strategisch marketingcommunicatie advies

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Carrièrebeurs, een vorm van arbeidsmarktoriëntatie

‘Een onderzoek rondom de positionering van carrièrebeurzen en het geven van strategisch marketingcommunicatie advies

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit adviesrapport staat de positionering van Nederlandse carrièrebeurzen centraal. Er is een
haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd onder studenten en starters om de NationaleVacaturebank te
adviseren over een mogelijke unieke carrièrebeurs positionering. Dit heeft geresulteerd in advies
rondom een strategisch marketingcommunicatieplan.
Aanleiding onderzoek
De NationaleVacaturebank is één van de grootste en populairste online vacaturebanken van
Nederland. Al meer dan 10 jaar brengt de NationaleVacaturebank werkzoekenden en werkgevers
online bij elkaar op www.nationalevacaturebank.nl. De NationaleVacaturebank denkt constant na
over hoe ze hun naamsbekendheid kunnen vergroten. Mede dankzij het succes van carrièrebeurzen
als de Nationale Carrièrebeurs en het Careerevent rees er de vraag of het voor de
NationaleVacaturebank haalbaar is om een eigen carrièrebeurs te organiseren. En zo ja, hoe moet
deze carrièrebeurs dan worden gepositioneerd in de ogen van de consument, de potentiële
bezoeker?
De probleemstelling is als volgt omschreven; ‘Als de NVB in de toekomst een carrièrebeurs zou
willen organiseren, hoe zouden ze zich dan moeten positioneren om succesvol te zijn?’

Toon meer
OrganisatieHanzehogeschool Groningen
OpleidingCommunicatie
AfdelingInstituut voor Communicatie & Media
Jaar2012
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk