De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Now and wow! How temporal characteristics affect the word of mouth of topical advertising

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Now and wow! How temporal characteristics affect the word of mouth of topical advertising

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

We propose and test two possible drivers of Topical Advertising (TA) success (1) temporal location of the message, and (2) temporal responsiveness of the message. By doing so, we attempt to gain a deeper understanding of TA, and the importance of temporal characteristics to leverage its success, as measured in terms of word of mouth. As such, the study does not only provide theoretical implications, but also practical implications that will help brands seize the upward potential of TA.

OrganisatieHogeschool Rotterdam
LectoraatKenniscentrum Creating 010
Gepubliceerd inAdvances in Advertising Research IX : Power to Consumers Springer Gabler, Wiesbaden, Pagina's: 273-286
Datum2018-07-31
TypeBoekdeel
ISBN978-3-658-22681-7
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk