De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Cooking brains on waffles

Rechten:

Cooking brains on waffles

Rechten:

Samenvatting

Over het inzetten van smaaksensaties voor zintuiglijke merkenbouw en merkbelevenissen. Welke manier past bewuster en passender bij een merk. Bij fysieke aanraakpunten met merken (beurzen, evenementen en winkels) worden vaak al een aantal zintuigen bespeeld, zoals tast, beeld, geluid en soms zelfs geur. Maar de smaakzintuigen worden nog praktisch niet bespeeld. Wanneer smaak wel wordt ingezet, is het vaak door cateraars. Dit uit zich in het neerzetten van hapjes en drankjes, waarbij de smaak eigenlijk niet bij de doelstelling van de merkbelevenis past. Ze worden in pauzes ingezet om de doelgroep te voeden, bezig te houden en ‘even wat lekkers’ aan te bieden, terwijl de doelgroep misschien op een heel ander tijdstip met smaak in aanraking zou moeten komen. Mijn probleemstelling is dan ook te achterhalen uit welke onderdelen de smaakperceptie van de consument in relatie met een merk is.

OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingCommunication & Multimedia Design
InstituutCMI
Lectoraat
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk