De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Als prikkels anders binnenkomen

Rechten:

Als prikkels anders binnenkomen

Rechten:

Samenvatting

Het onderwerp van deze eindrapportage is de (gestagneerde) sensorische informatieverwerking bij het jonge kind. De vraag die centraal staat luidt: Hoe kunnen pedagogische medewerkers de (gestagneerde) sensorische informatieverwerking bij het jonge kind optimaal stimuleren op de behandelgroepen van het MKD? Aan de hand van literatuurstudie wordt bekeken wat sensorische informatieverwerking inhoudt, hoe de normale en gestagneerde ontwikkeling verloopt, de differentiaaldiagnoses worden bekeken en er worden handvatten geboden. Daarnaast is er in de praktijk onderzoek gedaan aan de hand van vragenlijsten die verspreid zijn over de behandelgroepen van het MKD, om te bekijken op welke wijze er momenteel gewerkt wordt omtrent het betreffende onderwerp en waar de behoeften liggen van de pedagogisch medewerkers.

OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingPedagogiek
InstituutISO
Lectoraat
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk