De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Katwijk

de stad als (merk-) beleving

Rechten:

Katwijk

de stad als (merk-) beleving

Rechten:

Samenvatting

Steeds meer Nederlandse steden doen aan citybranding. Steden willen zichzelf op de kaart zitten in Nederland, of zelfs internationaal. Om dit te bereiken gebruiken steden Citybranding als hulpmiddel om een eigen bedacht sterk merk neer te zetten. Vaak wordt dit begrip verward met het begrip Citymarketing. Citymarketing is meer dan citybranding. Zo valt bijvoorbeeld de fysieke ontwikkeling van een stad ook onder citymarketing. Citybranding gaat uit van wat er nu al in de stad te vinden is en op welke manier dit aantrekkelijk te ‘verkopen’ is. Hoe kan Katwijk een aantrekkelijke merk(beleving) worden, voor families uit Nederland?

OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingCommunication & Multimedia Design
InstituutCMI
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk