De Minor+ Silicon Venturing Rotterdam
rapportage van een observatieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De Minor+ Silicon Venturing Rotterdam
rapportage van een observatieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Vier jaar geleden is de minor+ Silicon Venturing Rotterdam (SVR) gestart bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis te Dordrecht. Het doel en de ambitie was om met de inzet van een multidisciplinair studententeam het innovatievermogen van het ziekenhuis te versterken, zodat het in staat is om gezond mee te bewegen in de snel veranderende omgeving. Studenten uit 12 verschillende opleidingen hebben de afgelopen vier jaren samengewerkt met als resultaat versterking van het innovatievermogen van het ziekenhuis, geïmplementeerde innovaties voor ‘wicked problems’ waarbij de studenten zich hebben ontwikkeld tot interdisciplinaire en transdisciplinaire startende professionals. Na drie jaar ervaring met deze werkwijze was de vraag: ‘ Wat zijn de werkzame bestanddelen die bijdragen aan het succes van SVR en hoe zijn deze overdraagbaar te maken?’. Onderzoeker Martin Reekers liep een jaar mee in de groep om op deze vraag antwoorden te vinden.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Business Innovation |
Datum | 2018-07-01 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |