De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een gift om te beïnvloeden

Rechten:

Een gift om te beïnvloeden

Rechten:

Samenvatting

Hoe kan interactieve media ingezet worden om bedrijven te motiveren geld of andere middelen te doneren aan non-profit organisaties? Het grootste probleem van non-profit organisaties is om geld (of kennis en materialen) te krijgen. Ze willen allemaal goed werk doen, maar zonder inkomsten gaat dat niet! Ik kijk in dit onderzoek naar de drie manieren om fondsen te werven. We richten ons daarna op fondswerving via bedrijven. Bedrijven zijn voor non-profit organisaties een bron om onder andere geld te krijgen. Maar geven bedrijven zomaar geld of staat daar wat tegenover? En hoe kan een non-profit organisatie interactieve media inzetten om zowel zichzelf als het bedrijf tevreden te stellen? Dit is het probleem dat ik op wil gaan lossen, zodat beide partijen er profijt van hebben.

OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingCommunication & Multimedia Design
InstituutCMI
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk