De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Gamification en museumbeleving

Rechten:

Gamification en museumbeleving

Rechten:

Samenvatting

Voor musea wordt het door bezuinigingen en concurrentie op de vrijetijdsmarkt steeds belangrijker potentiële bezoekers op een efficiënte manier te binden aan, en te betrekken bij het museum. Musea zijn daarom al enige tijd niet meer de stoffige, statische tentoonstellingsruimtes van vroeger. Musea richten zich steeds meer op het creëren van belevenissen en er wordt steeds meer gebruik gemaakt van interactieve media om de beleving vorm te geven. Gamificationprincipes werken motiverend en kunnen het gedrag en de emotie van de gebruiker beïnvloeden. In deze scriptie is op zoek gegaan naar het antwoord op de onderzoeksvraag: ‘Hoe kunnen gamificationprincipes de betrokkenheid van de museumbezoeker vergroten?’

OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingCommunication & Multimedia Design
InstituutCMI
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk