De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leegstaand vastgoed als interactief experience marketing instrument

Rechten:

Leegstaand vastgoed als interactief experience marketing instrument

Rechten:

Samenvatting

Al voor een lange tijd combineren we marketing met interactiviteit. Dit gebeurt omdat traditionele media niet meer genoeg is om de markt aan te spreken. Wil je een goede marketing campagne uitvoeren die boven de rest uit steekt zal je een dialoog moeten aan gaan me de markt. Dit gaat middels interactieve campagnes.Meestal doen we dit via het internet. In de loop van de jaren zie we weer een behoefte naar inter-activiteit die buiten het beeldscherm plaats vindt. Al geruime tijd weten mensen reclame’s op tv te kunnen negeren, nu gebeurt hetzelfde op internet. Om in te spelen op deze verschuiving gaat mijn onderzoek uit naar vormen van interactiviteit in publieke ruimtes. In het centrum van Rotterdam, met name in de omgeving van de Pannekoekstraat, is er sprake van leegstand van bedrijfs- en winkelpanden als gevolg van de herontwikkeling van de stad. Omdat leegstand de leefbaarheid van de buurt en de stad als geheel niet bevordert, er gaat worden bestudeert welke mogelijkheden er zijn om dit probleem aan te pakken. In het kader van dit onderzoek zal er gekeken worden of een interactieve experience hier een oplossing voor kan zijn. Hoe kan een interactieve experience marketing instrument ingezet worden binnen leegstaand vastgoed om zo de leefbaarheid binnen Rotterdam te vergroten?”

Toon meer
OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingCommunication & Multimedia Design
InstituutCMI
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk