De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Adaptive audio experience

Rechten:

Adaptive audio experience

Rechten:

Samenvatting

De audio die tot op heden gebruikt wordt om een product, dienst of merk te versterken is in de meeste gevallen statisch en zet daardoor altijd dezelfde toon. Als gevolg hiervan wordt audio niet of nauwelijks aan de gebruikscontext aangepast waardoor de interactie met de gebruiker(s) minder effectief is dan gewenst. Wat ik wil is waarde toevoegen aan de beleving van de gebruiker. De beleving kan zich aanpassen door gebruik te maken van factoren zoals het aantal gebruikers, de beweging van de gebruiker(s), het tijdstip, de weersomstandigheden, de locatie of alles wat ook maar input kan genereren. Deze input bepaalt uiteraard in welke mindset een gebruiker zich op dat moment begeeft. Deze mindset zal vervolgens gebruikt worden om een geluidsbeleving te geven die hierop aansluit en tevens optimaal is voor de makers van de beleving. Probleemstelling: Hoe kan een beleving voor de gebruiker geoptimaliseerd worden wanneer men gebruik maakt van een ‘Adaptive Audio Experience’ die naadloos moet aansluiten binnen de gebruikscontext?

Toon meer
OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingCommunication & Multimedia Design
InstituutCMI
Lectoraat
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk