De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Pedagogisch werkplan theorie BSO Kakelkunst ‘Schilderpaleis’

Rechten:

Pedagogisch werkplan theorie BSO Kakelkunst ‘Schilderpaleis’

Rechten:

Samenvatting

In dit onderzoek is er door middel van vragenlijsten, verschillende werkvormen tijdens themabijeenkomsten en literatuuronderzoek onderzocht wat het pedagogisch werkplan van BSO Kakelkunst is. Dit onderzoek is gericht op de groep Schilderpaleis met kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 6 jaar. Aan het onderzoek hebben alle vier de pedagogisch medewerkers van groep Schilderpaleis en negenentwintig kinderen van BSO Kakelkunst deelgenomen. Het uiteindelijke pedagogisch werkplan bestaat uit twee delen: een theoretisch deel gebaseerd op literatuuronderzoek en een praktisch deel gebaseerd op de visies van de pedagogisch medewerkers van dit onderzoek. Het werkplan is opgebouwd aan de hand van de volgende vier thema’s: de uitgangspunten, de BSO, de groep en de pedagogisch medewerker. Overige resultaten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen en in het pedagogisch werkplan zijn verwerkt, zijn: de structuur, de samenwerking binnen het team, kinderparticipatie bij jonge kinderen en het belang van observeren en reflecteren.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingPedagogiek
InstituutISO
Lectoraat
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk