De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Simulation of vehicle dynamics control systems

Rechten:

Simulation of vehicle dynamics control systems

Rechten:

Samenvatting

Het aanvankelijke onderzoeksvoorstel was het simuleren van een hydraulisch systeem, waarmee het rollen van de voertuigbody actief onderdrukt kon worden. Omdat het niet mogelijk bleek om van een dergelijk systeem de juiste gegevens en technische specificaties te achterhalen, is ervoor gekozen om een meer theoretisch onderzoek uit te voeren. Het systeem waar uiteindelijk voor gekozen is als onderwerp van het onderzoek, is variabele rolstabilisatie. Hiermee zou in theorie het aandeel van de rolveerstijfheid (of rolstijfheid) van het voertuig dat wordt veroorzaakt door de stabilisatoren afhankelijk van de voertuigtoestand tussen voor- en achteras verdeeld kunnen worden. Het doel van het onderzoek is om vast te stellen of variabele rolstabilisatie voordelen biedt op het gebied van handling of stabiliteit. In de loop van het onderzoek is tevens de samenwerking tussen Easy5 en Adams/Car geëvalueerd. Trefwoorden: automotive, ABS, ESP, traction Control, banden, slipstijfheid, sliphoek, spoorstijfheid, wielophanging, rolstabilisator, Elektrische sturing: commando's via stappenmotoren; software, wielen, wielophanging.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingAutotechniek
InstituutEAS
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk