De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Dialogen in games

Rechten:

Dialogen in games

Rechten:

Samenvatting

Deze scriptie is geschreven in opdracht voor Ranj en heeft als onderwerp dialogen in games en de invloed die deze dialogen hebben op het gevoel dat de speler krijgt tijdens het spelen van deze games. Dialogen kunnen een grote invloed hebben op de speelbaarheid van computerspellen en de geloofwaardigheid van een spel zowel positief als negatief beïnvloeden afhankelijk van hoe deze dialogen zijn samengesteld en opgebouwd. De scriptie kijkt naar hoe natuurlijk dialogen in games verlopen en hoe onnatuurlijk verlopende dialogen kunnen worden aangepast zodat ze de game-ervaring kunnen verbeteren. Kritiek op dialogen in games is veel gehoord in de computer gamewereld, interactie met Non Player Characters (hierna te noemen NPC’s) is niet altijd zo vloeiend als de spelers het zouden willen zien en dit heeft onder andere te maken met dialogen die (niet op een bevredigende manier) gevoerd kunnen worden met de NPC’s. De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat is dan ook: “Is het voeren van dialogen met NPC’s in games aan te passen zodat de interactie met de NPC’s natuurlijker aanvoelt?”

Toon meer
OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingMediatechnologie
InstituutCMI
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk