Anders communiceren in de Emotiemaatschappij
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Anders communiceren in de Emotiemaatschappij
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Mannen, zet je schrap, want het volgende zal met name voor jullie een schok zijn: mensen nemen beslissingen op basis van emoties. Slechts tien procent van ons gedrag en onze beslissingen is rationeel, negentig procent is onbewust en niet rationeel. In dit laatste artikel in de verdiepingsreeks over de vier trends die de Adviesraad Programmering en Trends heeft benoemd als bepalend voor de toekomst van ons vak wordt duidelijk dat deze kennis grote gevolgen heeft voor ons vak. ‘Het gaat om behoeften, emoties, motivaties en de waaromvraag.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Business Innovation |
Gepubliceerd in | C Logeion, Den Haag, Vol. 2013, Uitgave: 10, Pagina's: 4-7 |
Datum | 2013-12-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |