De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Web content personalisatie

Rechten:

Web content personalisatie

Rechten:

Samenvatting

Door de toenemende groei van beschikbare informatie op het web hebben gebruikers een steeds groter aanbod tot hun beschikking. Omdat een gebruiker wil zien wat die interessant vindt wordt relevante content steeds belangrijker. Gebruikers helpen bij het maken van een keuze die leidt tot interessante en relevante content is iets wat steeds meer wordt gedaan op het web. Er zijn verschillende technieken beschikbaar waarmee gebruikers geholpen kunnen worden aan relevante content. Collaborative Filtering (CF), in de wereld van Data Mining een bekende en veelgebruikte techniek, zal in deze scriptie voornamelijk besproken worden. CF is een proces waarbij de gebruikers van een platform een sleutelrol spelen om de relevante en belangrijke informatie te scheiden van de irrelevante en onbelangrijke informatie (Reyn Y. Nakamoto, 2008). CF methoden zijn afhankelijk van de beoordelingen van items, zoals producten, door gebruikers. In deze scriptie zal Memory-Based CF, een CF methode die gebaseerd is op het vinden van soortgelijke gebruikers of items, diepgaand besproken worden.

Toon meer
Trefwoorden
OrganisatieHogeschool Rotterdam
OpleidingMediatechnologie
InstituutCMI
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk