Passend Onderwijs: Lerarencompetenties
Aan welke voorwaarden moeten scholen voldoen?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Passend Onderwijs: Lerarencompetenties
Aan welke voorwaarden moeten scholen voldoen?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De invoering van passend onderwijs had heel wat voeten in de aarde. Er was veel kritiek: leerkrachten die er niet op toegerust zijn, een bezuinigingsmaatregel, te veel
bureaucratie, middelen die niet besteed worden. Het is nog altijd niet voor iedereen duidelijk aan welke voorwaarden scholen moeten voldoen om passend onderwijs mogelijk te maken. In het vorige artikel stond het ontwikkelingsperspectief centraal. Dit tweede artikel gaat over de competenties die leerkrachten nodig hebben om passend onderwijs te realiseren. Wat leren ons de diverse onderzoeken en wat zijn de bevindingen van de Onderwijsinspectie? Hoe krijgen we meer maatwerk in de klas?
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Gepubliceerd in | Passen Ondewijs BSM, Vol. 2018, Pagina's: 24-26 |
Datum | 2018-02-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |